Proč kampaň "Nemám ČERNÝ SVĚDOMÍ" ?
- 2,13 % cestujích v průzkumech přiznává, že jezdí na černo
- přes 47 000 záchytů černých pasažérů v roce 2016
- celková výše pohledávek k 31. 3. 2017 činí 139 milionů Kč
... a proto chceme ...
- zábavnou formou apelovat na slušné chování
- ukázat široké veřejnosti možné dopady jízdy na černo
- poděkovat platícím cestujícím
Černí pasažéři jsou stále aktuální téma
Kampaň „Nemám černý svědomí“ jsme plzeňskému publiku představili již před více než 5 lety, černí pasažéři jsou však pro nás stále aktuální téma.
Ve srovnání s rokem 2011 počet zachycených černých pasažérů minulý rok opět vzrostl. Chceme proto veřejnosti kampaň připomenout, znovu apelovat na morálku těch, kteří se cíleně dostávají do pozice černého pasažéra a zároveň poděkovat všem slušným, platícím cestujícím.
Jak vidí kampaň jeden z patronů Finále Plzeň?
"Finále Plzeň se připojilo ke kampani Černý svědomí. Jsme pro dodržování pravidel fair play a navíc naši diváci rozhodně na černo jezdit nemusejí. Vstupenka na Finále platí vždy hodinu před projekcí nebo akcí a hodinu po ní jako jízdenka městské hromadné dopravy v Plzni."
Daniela Vítová
tiskový servis festivalu Finále Plzeň
Napsali o nás - MF dnes, 3. 4. 2012 (jak)
Až do konce příštího března budou potkávat lidé v ulicích Plzně černou tramvaj. Zábavnou formou má vyzývat cestující, aby nejezdili takzvaně načerno. "Je součástí kampaně Nemám černý svědomí, která vtipně ukazuje dopady takové jízdy a děkuje platícím pasažérům," uvedl generální ředitel dopravních podniků Michal Kraus.
Dopravce se pro netradiční osvětovou akci rozhodl na základě výsledků průzkumů mezi cestujícími, z nichž vyplývá, že pomalu a jistě narůstá počet neplatících, černých pasažérů.
Napsali o nás - Právo, 3. 4. 2012 Ivan Blažek
Netradiční kampaň proti jízdám načerno spustily Plzeňské městské dopravní podniky.
Od počátku dubna křižuje koleje v západočeské metropoli černá tramvaj s hesly jako "Nemám černý svědomí", "Cvakají vám zuby strachy? – Cvakněte si lístek, ušetříte prachy!" či "Jezdil jsem načerno, s dovolenou to teď vidím černě".
"Hrajeme si se slovem černý," konstatoval autor kampaně, režisér a herec Vilém Dubnička, podle něhož je akce cílená především na ty, jimž nedělá problém za lístek zaplatit, ale při nástupu do MHD váhají, zda si ho označí.